Adım 2’de anlatılan konuları temel alan bu Adım kolay gibi görünüyor. Anlatılan taktik motifler oldukça kolay ve taktiklere karşı yapılacak savunmalar da kolayca uygulanabilir tarzda. Çocukların sorun yaşayabileceği tek konu aletlerin tuzağa düşürülmesi. Mat etme ile kıyaslanarak “mat konusunda hedef şah idi, burada ise diğer taşlar kurban olarak seçiliyor” gibi bir açıklama ile konunun kolayca öğretilebileceği anlatılıyor.
Ayrıca piyon oyunsonuna da bir giriş yapılıyor. Piyon oyunsonlarının bazı çocuklar için çok kolay, fakat diğerleri için oldukça zor bir konu olduğuna dikkat çekiliyor. Bu adımda destekleyici yeteneklerin geliştirilmesine çalışılıyor. Öğrencinin birkaç hamle ilerisini görmek için hesap yapmasına, hayalinde canlandırmasına, olasılıkları zihninde görmesine yani ‘ileriyi düşünme’ konusuna önem veriliyor ve bu konu taşlara dokunmadan oynanan oyunlarla destekleniyor. Böylece çocukların taşlara dokunmaksızın taşların hareketlerini, hangi kareleri boşaltarak hangi karelere yerleştiklerini ve sonuç olarak tahtada hangi konumun oluşacağını hayal etmeleri sağlanıyor. Netice itibariyle, çocuklar devamyollarını hesaplamayı öğreniyorlar. Dikkat edilmesi gereken konu ise bu yeteneğin çocuktan çocuğa büyük farklılıklar gösterecek olması.